Hoe werkt het?

Hoe start je een succesvolle inzamelingsactie?

Wordt dit je eerste Crowdfunding-campagne? Hieronder leggen we je uit welke stappen je dient te doorlopen om je campagne een succes te laten worden. Je bent slechts een paar stappen verwijderd van het realiseren van je doel.


        1. Maak een campagne aan

Voordat je start, dien je natuurlijk een plan te hebben. Niet alleen voor jezelf, maar ook om het voor investeerders aantrekkelijk te maken te kiezen voor jouw campagne. Omdat je niet de enige zult zijn die zoveel mogelijk geld binnen wil halen, zul je op een creatieve manier de aandacht moeten trekken. De manier van uitwerken verschilt per doelgroep. Heb je een investering nodig voor een nieuw op te zetten bedrijf, dan verkoop je dit op een andere manier dan wanneer je een bedrag nodig hebt voor een behandeling om een ziekte te overwinnen. Vergeet ook niet over een tegenprestatie na te denken. Bij ons worden donateurs beloond voor financiële ondersteuning. Zeker weten dat je vliegend van start gaat? Lees dan vooral onze tips eens door.

        2. Deel je campagne met vrienden en familie

Al heb je nog zo goed nagedacht over de campagne en ziet deze er weldoordacht uit, je hebt er weinig aan als niemand er weet van heeft. Daarom is het delen met iedereen die je kent belangrijk. Mensen die jouw persoonlijk kennen, zijn veel eerder geneigd om te geven. Ze kennen jouw ambities, jouw kwaliteiten en je verlangen. En delen, dat is het meest eenvoudig door gebruik te maken van de sociale media of iedereen in je netwerk te mailen. Dat kan zo vaak je wilt. Met één druk op de knop bereik je gelijk een groot publiek. En natuurlijk kun je altijd face-to-face het onderwerp even aansnijden.

        3. Ontvang donaties

Zodra je campagne in de lucht is, dan is het wachten op het plukken van de vruchten van je inspanningen. Donaties die gedaan zijn worden eerst op een derdenrekening gestort. Zelf bepaal je wanneer uitbetaling op jouw betaalrekening plaatsvindt, en of je alles in één keer wilt opnemen of dit in delen wilt doen. Ga naar je persoonlijke dashboard en selecteer ‘opnemen’.

    4. Breng wijzigingen aan, publiceer updates en stuur bedankjes vanaf je dashboard

Heb je aanvullingen, of wil je bepaalde dingen aanpassen in je campagne? Dat kun je eenvoudig doen door naar je dashboard te gaan. Is er een donatie gedaan? Gelijktijdig met elke donatie die binnengekomen is, ontvang je hiervan per mail een melding. Via e-mail kun je direct de donateur een bedankje sturen, wat altijd op prijs wordt gesteld. Maak je donateurs ook deelgenoot van mijlpalen door regelmatig updates te plaatsen. Ze ontvangen deze automatisch na de gedane donatie.

    5. Realiseer je doelen

Zodra je je streefbedrag hebt gehaald, is het tijd voor actie in een andere vorm. Je hebt het bedrag bij elkaar om een project te kunnen financieren. Gefeliciteerd alvast! Tijd om je droom in vervulling te laten gaan. Blijf je donateurs wel betrekken bij je project. Nodig ze bijvoorbeeld allemaal uit op de officiële opening van je nieuwe bedrijfspand. Er zijn tal van manieren te bedenken om de